Legfőbb tartóoszlopunk, a gerincünk egyben testünk szimmetriatengelye, egyensúlyszerve, meghatározza testmagasságunkat. Növekedésünk negyven éves korunkig stagnál, ezután gerincoszlopunk kopása miatt általában alacsonyabbak leszünk. Belsejében található a gerincvelő, amely az agyból kiinduló ingereket vezeti végig a test különböző részeibe, és onnan vissza. Vegetatív idegrendszerünk, mozgásunk központja, lábaink mozgatása, testsúlyunk tartása a feladata, rá épül egész vázizomrendszerünk. Ezek után nem is lehet kérdés, hogy mennyire fontos odafigyelnünk gerincünk egészségére, betegségeinek megelőzésére.
tovább »
A mozgásszervi panaszok a leggyakrabban előforduló egészségi problémák közé tartoznak. Különösen kellemetlen és bosszantó tud lenni, ha valaki egy ilyen betegség miatt válik munkaképtelenné, vagy sportkarrierjét kényszerül feladnia. Nem mellékesen az életminőséget és a közérzetet is negatívan befolyásolja egy állandósult térd-, könyök-, izom- vagy idegfájdalom.
tovább »
Az elhízásnak alapvetően két formája különböztethető meg, a hasi és a csípőtáji típus. A haskörfogatnál minden centiméter számít! A hasi elhízás komoly rizikófaktor.
tovább »
A mentők hívószáma Magyarország egész területén a 104, mely bármikor, bárhonnan, díjmentesen hívható. Fontos, hogy mentőhívás előtt tájékozódjon, tisztázza, hogy mekkora a baj, milyen ellátásra van szükség.

Életveszély (eszméletlenség, súlyos sérülés, hirtelen légzészavar, stb.) esetén ne késlekedjen, - néhány perc tanácstalanság is súlyos következményekkel járhat, - azonnal hívja a mentőket!
tovább »
Tudta, hogy ha nincs kéznél zsebkendő a könyökhajlatba érdemes tüsszenteni? Elég alaposan mos kezet? Itt van pár trükk a nátha elkerüléséhez.
tovább »
A statisztikák szerint a lakosság 10-15%-a szenved valamilyen mozgásszervi problémától. Rendszeres testedzés nélkül, rossz táplálkozás mellett pedig csak tovább nő majd a számuk.
Az ízületi fájdalmak hátterében számos tényező állhat. Okozhatja sérülés, fertőzés, gyulladás, autóimmun betegség és porckopás egyaránt. A fájdalom az egyik testrészből a másikba sugározhat, így sokszor azt sem könnyű megállapítani, a hiba mely ízületben rejlik.
tovább »
A kerékpározás az egyik leghatékonyabb és legolcsóbb módja erőnlétünk karbantartásának. Nemcsak nagyszerű zsírégető, de remek kedélyjavító is, kiváltképp, ha gyakorlása közben a természet szépségeiben gyönyörködhetünk. Mint munkába járó eszköz, sokak számára nagy segítséget jelent a reggeli-délutáni stressz elkerülésében illetve levezetésében. Mivel a kerékpározás a környezetre való nagyfokú odafigyelést igényel, kiváló gondolatelterelő módszer lehet, ami a stressz csökkentésének összes pozitív hatását magában foglalja.
tovább »
A terhesség nem betegség. Az egészséges kismamának általában nem kell lényegesen megváltoztatnia életmódját. Mégis, mivel az áldott állapot az egész szervezetben jelentős változásokat idéz elő, vannak bizonyos szempontok, melyeket ajánlott szem előtt tartani.
tovább »
A gyermekkori elhízás egyre komolyabb népegészségügyi gondot jelent. Az állapot gyakorisága az életkor előrehaladtával emelkedik. Az elhízás oka az esetek döntő többségében (95%) az, hogy a kalória-bevitel hónapokon-éveken keresztül nagyobb, mint a napi kalóriaigény. A felesleget a szervezet jól raktározható zsír formájában halmozza fel, azaz elhízás alakul ki.
tovább »